maanantai 22. toukokuuta 2017

Työssäopin 1. tehtävä

1. Taustatietoja yrityksestä / organisaatiosta / järjestöstä

- Omistaja tai ylläpitäjä
Restel ketju, Kylpylän päällikkö Jani Rantanen

- Toimiala
Kylpylähotelli

- Perustamisvuosi
Hotellin ensimmäinen osa valmistui vuonna 1938. Kylpylä ja monitoimihalli rakennettiin vuonna 2006.


2. Liikeidea ja toiminta-ajatus
Liikeideana on tarjota asiakaille laadukasta majoitusta ja hyvää palvelua. Toiminta-ajatus on lähinnä asiakaslähtöisyys, turvallisuus, luotettavuus ja tehokkuus. Cumulus hotellien liikeideakuvauksessa asiakas on työnsä vuoksi matkustava tai kaupunkilomalainen. Tunnusominaisuutena on kodikas ilmapiiri, tasalaatuiset tuotteet ja hyvä, iloinen palvelu.


3. Yrityksen / organisaation / järjestön henkilökunta: koulutus, työkokemus. Mitä taitoja
työntekijän tulisi hallita ammatillisen koulutuksen jälkeen?

- Koulutus
Riippuen missä työskentelee, kylpylän respassa ei tarvitse mitään erikoiskoulutusta vaan esim matkailualan ja matkailuvirkailijan koulutuksella pärjää hyvin. Koulutusta ei katsota niin tärkeäksi siellä, vaan sitä, että on asiakaspalveluhenkisyyttä, on sosiaalinen ja haluaa olla asiakkaiden kanssa tekemisissä.

-Työkokemus
Asiakaspalvelutyökokemusta olisi hyvä olla. Tai kahvila työskentelyä.

-Mitä taitoja
Työntekijällä tulisi olla paljon asiakaspalveluhenkisyyttä ja rohkeutta puhua asiakkaille. Myös kielitaito olisi hyvä olla.


4. Ota selvää seuraavista asioista

- Miten yritys / organisaatio / järjestö on määritellyt toiminnan laadun ja miten sitä
seurataan?
-

- Miten henkilökunnalle tiedotetaan yrityksen asioista?
Kerran kuussa kokous, jossa puhutaan tulevat tapahtumat jne. Myös respassa on "päiväkirja" , jota täytellään joka päivä ja kirjoitetaan sinne mitä on päivän aikana tapahtunut.

- Miten uusien työntekijöiden perehdyttäminen toteutetaan?
Yksi työntekijä ottaa aina yhden työssäoppijan vastuulleen ja ensimmäiset pari viikkoa työssäoppija on tämän "vastuuopettajan" kanssa töissä samoilla vuoroilla.

- Miten yrityksessä huolehditaan henkilöstön työhyvinvoinnista?
Työterveystarkastukset, kuntoutusta saa tarvittaessa työn kautta, vapaa pääsy kylpylän aktiviteetteihin (uimaan, keilaamaan, kuntosalille)

- Millainen on yrityksen imago (yrityskuva) ja miten sitä tuodaan esille?
Aulangon imago on mielestäni hyvä. Aulanko antaa hyvän kuvan ja vaikutelman mainoksillaan sosiaalisissa medioissa ja paikan päällä. Kaiken ikäisille löytyy jotain aktiviteettejä ja Aulangolle tullaan yleensä viihtymään.







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

3 & 4 & 5 viikko Petäyksessä

Olen ollut Petäyksessä nyt yhteensä 5 viikkoa ja aika on mennyt kyllä hurjaa vauhtia eteenpäin. Kolmannella viikolla oli ensimmäiset kerr...