maanantai 30. toukokuuta 2016

Tehtäviä työpaikkaan liityen

 

Eli minä olen nyt neljättä vuotta töissä Mierolan Silta Cafessa ja suoritin ensimmäisen ammatillisen näyttönikin siellä nyt toukokuussa. Tuttua hommaa! :)


Miten asiakkaan ja työntekijän turvallisuus on huomioitu?

- Tiedän työpaikkani osoitteen ja osaan tehdä hätäilmoituksen hätänumeroon 112 ja opastaa esim. ambulanssin paikalle. 

 - Minulla on EA1-kortti, joten osaan tarvittaessa auttaa sairaskohtauksen saanutta asiakasta tai työntekijää.  

 - Tiedän missä työpaikallani sijaitsee ensiaputarvikkeet ja alkusammutusvälineet ja osaan myös käyttää niitä.   

 - Tiedän poistumistiet ja kokoontumispaikat vaaran uhatessa.

Noudatan perusturvallisuutta. Asioita jotka pitäisi "maalaisjärjelläkin" tajuta.
- En laita astioita liian korkealle pinoon (etteivät ne kaadu ja vahingoita jotakuta.)
- En laita tavaraa liian ylös riskialttiiseen paikkaan (ettei tavara tipu ja vahingoita työntekijää/asiakasta.)
- Jos huomaan että lattialle on tippunut ruokaa/lattia on märkä pyyhin lattian (että siihen ei liukastu.)
- Varoitan muita työntekijöitä jos jokin esine/tiski/pelti on kuuma (että työkaverini eivät polta itseään.)
- Jos näen työkaverini/asiakkaan tarvitsevan apua esim. jos on vanhempi asiakas kyseessä eikä saa itse kannettua tarjotinta pöytään niin minä autan. (Ettei asiakas vaan satuta itseään jos vaikka vahingossa tiputtaisi tarjottimen.)



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

3 & 4 & 5 viikko Petäyksessä

Olen ollut Petäyksessä nyt yhteensä 5 viikkoa ja aika on mennyt kyllä hurjaa vauhtia eteenpäin. Kolmannella viikolla oli ensimmäiset kerr...