tiistai 6. lokakuuta 2015

Kattauskilpailu 1-6.10

Suunnittelu
Suunnittelun onnistuminen.
- Suunnittelu onnistui hyvin, meillä oli jo selkeä suunnitelma ennen kuin menimme Pentikille.

Mikä oli oma panokseni suunnittelussa? Olisiko jotain pitänyt tehdä toisin?
- Otin kuvia Pentikiltä, ideoin kattausta ja tein Power Point esityksen. En usko että mitään olisi pitänyt tehdä toisin.

Missä ja miten suunnittelu tapahtui?
- Pentikillä otettiin kuvia, että mitä astiastoa käytetään ja koulussa suunniteltiin loput.

Miten suunnitelma toteutui?
- Hyvin, käytettiin juuri sitä kattausta mitä olimme jo miettineet.


































Yritysyhteistyö
Oma roolini projektissa. Asiakaspalvelija, palveluntuottaja vai itse yrittäjä?
- Kuvien ottaja, ihmisten "kalastaja" ulkona ja mielestäni palveluntuottaja.

Mitä opin yritysyhteistyöstä?
 - Toinen yritys voi auttaa toista yritystä menestymään ja toinen yritys voi antaa toiselle näkyvyyttä ja kuuluvuutta.

Mitä etua ja hyötyä Pentik/Prisma saivat tästä itselleen?
- Paljon mainostusta ja Pentik sai lisää asiakkaita.

Mitä etua oppilaitos sai projektista?
- Mainostusta ja kuuluvuutta.


Vuorovaikutus ja ryhmätyö
Oma roolini ryhmässä?
- Toteuttaja, suunnittelija ja kuvien ottaja.

Oliko ryhmätyöskentelymme tasa-arvoista?
- Kyllä oli tasa-arvoista, jokainen teki kattausta eikä kukaan laiskotellut.

Mitä parannettavaa ryhmänne työskentelyssä oli?
- Mielestäni ei ole mitään parannettavaa. Tehtiin hyvä suunnitelma, kattaus onnistui mielestäni hyvin ja tehtiin vielä Power Point esitys suunnittelusta mihin liitimme Pentikillä ottamani kuvat.

Otinko muut huomioon? Miten?
-  Otin, kysyin mielipiteitä myös ryhmäläisiltäni.

Miten ja mitä kanavia pitkin vuorovaikutus toimi?
-  Puhumalla kasvotusten asiakkaiden kanssa ja viesteillä opettajan ja ryhmäläisten kanssa.


Asiakaspalvelu
Miten oma toimintani tuki asiakaspalvelutoimintaa?
- Toin Pentikille lisää asiakkaita, koska olin ulkona pyytämässä ihmisiä osallistumaan kilpailuun.

Toiminko asiakaslähtöisesti ja asiallisesti asiakkaat huomioiden ja heitä kunnioittaen?
- Kyllä toimin. Ulkona ollessani kysyin aina "saako häiritä?" ja lähestyin asiakasta ystävällisesti ja kunnioittaen.

Kuka oli asiakas tässä projektissa?
- Pentikillä käyvät ihmiset.

Millainen oli asiakaspalvelijan roolisi?
- Mukava, lämminhenkinen ja kunnioittava asiakkaita kohtaan.


Viestintä
Millaisia viestinnän välineitä käytitte?
- Kirjallista, kehonkieltä ja suullista.

Keiden välillä viestintä tapahtui?
- Ryhmäläisteni, asiakkaiden ja opettajan kanssa.

Onnistuiko viestintä suunnitellusti?
- Onnistui mielestäni:)

Oliko viestintämateriaalia riittävästi ja oliko se asianmukaista ja projektia tukevaa?
- Oli, asiakasmateriaalina oli lappu, jossa luki ketkä ovat tehneet kattaukset, keitä olemme ja mistä tulemme. Lappu oli asianmukaisesti tehty.

Oliko ohjeistusta riittävästi ja miten se toimi?
- Kyllä oli, asiakkaat tajusivat mitä pitää tehdä.

Mitä tekisit toisin?
- Sen, että meidän olisi pitänyt tehdä lappu, jossa olisi lukenut keitä olemme, mistä tulemme ja mikä on homman idea. Lapun teko unohtui sitten meiltä, mutta ihanat Pentikin työntekijät olivat tehneet sellaisen:) 


Reflektio
Miten projekti kokonaisuutena onnistui?
- Mielestäni tosi hyvin! Tätä oli mukava tehdä ja ryhmäkin oli todella kiva:)

Miten ryhmäsi onnistui?
- Hyvin, meillä oli selkeä suunnitelma mitä teemme ja toteutettiin se hyvin.

Mitä tekisit toisin?
- En mitään, kattauksesta tuli hieno mielestäni!

Mitä hyvää ja mitä huonoa?
- Hyvää oli paikka ja se että saatiin käyttää kaikkea mitä kaupassa oli myynnissä.

Mitä taitoja opit?
- Työskennellä pienen paineen alla, ryhmätyöskentelyä ja oikeassa liikkeessä työskentelyä.

Mitä olisit kaivannut lisää?
- En oikein tiedä.. Mielestäni meillä oli kaikkea mitä piti, joten emme tarvinnut mitään lisää.



Alla vähän kuvia kattauksestamme:) 












1 kommentti:

3 & 4 & 5 viikko Petäyksessä

Olen ollut Petäyksessä nyt yhteensä 5 viikkoa ja aika on mennyt kyllä hurjaa vauhtia eteenpäin. Kolmannella viikolla oli ensimmäiset kerr...